jak uratować kiepski wyjazd?

Byłam ostatnio ze znajomymi w Chorwacji. Przez pół wyjazdu ciągle padało i wiało, mimo że w Warszawie było w tym czasie 35 stopni. W naszej miejscowości nie było nic, poza zakorkowaną szosą i drogim sklepem. Zepsuł nam się samochód. Plaża składała się z ostrych jak noże kamieni a w morzu można było sobie na nich połamać nogi. Ale ogólnie bawiłam się dobrze, bo istnieje kilka sposobów, by uratować nieciekawy wyjazd:

• Basen – basen ratuje wszystko! Nawet, jeśli leje i nie chce się iść na plażę, to można kąpać się w deszczu w basenie. Poza tym można w basenie uprawiać sporty, opalać się lub pić piwo i wszyscy są zadowoleni.

basen_chorwacja_wino_w_basenie_picie_w_basenie

• Gry planszowe – wprawdzie my nie wyjęliśmy nawet naszego Scrabble z samochodu, ale dobrze wiedzieć, że było. Poza tym w piwnicy naszego domu był bilard który zajął nas na kilka wieczorów.

• Samotne wycieczki – wiem, że to wakacje ze znajomymi i nie można być bucem… ale jeśli nikt przez cztery dni nie może się zebrać żeby pójść na plażę czy do sąsiedniej miejscowości to naprawdę zróbcie sobie przysługę i idźcie sami, bo będziecie żałować. Ja jednego dnia wybrałam się do Splitu, gdzie było super.

split_kąpielisko_morze_adriatyckie_kąpią_się

stragan_wyciskanie_soków_świeży_sok_chorwacja_split_starówka

split_chorwacja_stare_miasto_kościół_rzymianie

Kolejnego dnia za cel obrałam sobie szczyt góry, na której był kościół. Okazało się, że to miejscowość, w której przed wojną mieszkało mnóstwo ludzi, którzy po wojnie wynieśli się na dół i zostawili same ruiny. Było wspaniale i bardzo się cieszyłam, że tam poszłam zamiast zamulać w domu i cały dzień umierać z nudów.

Podstrana_kościół_góra_ruiny_chorwacja

chorwacja_cmentarz_krzyż_morze_cmentarz nad morzem

chorwacja_pociski_bomby_kolorowy_pomnik_podstrana

• Lokalne specjały – jeśli wakacje z jakichś powodów są nieudane, to zróbcie sobie przynajmniej przysługę i nie bądźcie na diecie. Czasem nie pozostaje nic innego, jak wypróbować wszystkie 15 smaków lokalnych ciastek lub każdy lokalny alkohol, jaki wpadnie w ręce. Później można zrobić sobie długą, pieszą wycieczkę i przynajmniej się trochę rozruszać.

salami_rodzaje_mięso_chorwacja

• Każdy dzień się liczy – na średnich wakacjach naprawdę nie warto poddawać się przedwcześnie. Przykładem może być właśnie mój ostatni wyjazd do Chorwacji. Ciągle lało, wiało i nie było nic do roboty ale ostatniego dnia postanowiliśmy po wymeldowaniu się z hotelu spędzić dzień na innej plaży w sąsiedniej miejscowości, która podobno była ładniejsza. Było wspaniale. Plaża nie była aż tak kamienista, woda była przejrzysta i można było nurkować i pływać na skuterach wodnych.

plaża_chorwacja_turkusowa_woda_kamienie

chorwacja_wybrzeże_plaża_łódki_ludzie

Później postanowiliśmy jeszcze coś zjeść i pojechaliśmy do kolejnej miejscowości o nazwie Omniś. Było tam super! Miejscowość była przepiękna, były tam kaniony, zamki na szczytach skał, stragany ze wspaniałym żarciem, świetne sklepy i restauracja przy plaży na której rozgrywał się konkurs siatkówki wodnej i grała orkiestra, gdzie spędziliśmy długie godziny objadając się i nareszcie poznając chorwacką kuchnię i bez żalu wydając pieniądze na przyjemności. Po kolacji dobiliśmy się smażonymi na ulicy pączkami z boskim sosem i najedzeni do nieprzytomności wsiedliśmy do auta i wróciliśmy o Warszawy.

Omniś_chorwacja_góry_kanion

poluję na tych kucharzy wszędzie. Dotychczas najbrzydszego widziałam w Polsce gdzieś obok Sierpca, będę musiała kiedyś poświęcić im osobny wpis...

Było super. Mieliśmy wracać o 18:00 a ruszyliśmy w drogę o 23:00 ale ten dzień uratował cały wyjazd.

Reklamy

Jeden komentarz Dodaj własny

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )